Pluisje en held!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Pluisje en held!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Pluisje en held!!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

26 September 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal!
Ben ik weer! Dit keer vanaf de laatste bestemming: Kaapstad!
Nou, mijn schoenen halen het tot Schiphol hoor en hebben in die 10 jaar vele mooie reizen meegemaakt, zal waardig afscheid van ze nemen... ;-)
En Al, skydiven is geen paragliding, maar uiteindelijk hang je wel aan een parachute! Brr.. ;-)
En Jeroen, Marlie zei met alle beestjes al dat je wat miste!!! ;-)
En ja, Tien en Kees, jullie missen wat!!!!

Goed, ik ben dus gaan quadbiken in Swakopmund.... een automaatje en dan gassen! Is dat toch effe raar om op 4 wielen te zitten en je dus niet met je gewicht kan sturen... flink wennen! Maar wel helemaal top!
Alleen gaan ze dan over die duinen rijden en sta ik ineens bij een soort van afgrond (in mijn hoogtevreesoogjes...) brrr... alle wintersportangsten komen weer boven. Ik dus geblokkeerd... komt er een instructeur terug en helpt mij door.... nou het zweet stond in mijn handen! Meteen geen groep meer te zien, dus met een aantal andere pluisjes in het "pluisjesgroepje".. Ik zal geen namen noemen... ;-)
Ik ben dus wel hard gegaan op de rechte stukken en ook tegen die bergen aan gereden om meteen met een bocht weer naar beneden te gaan, maar schuin langs/over een berg rijden was niet mijn ding... hihi
Bij de eerste stop was het super om over die oranje duinen heen te kijken, geweldig! Nu kreeg ik pas het Namibie-gevoel!
In het volgende stuk gingen we weer flink over de duinen heen en dan weer zo'n punt van flink hard de duin op en niet zien waar je eindigt erachter... Een soort van oranje wintersport, maar ben wel netjes de instructeur gevolgd hoor!! (Hoop niet dat mijn skileraar dit leest, want dan moet ik in januari ook gaan volgen...) De tweede en laatste stop was bij een duin aan zee, heel mooi! De instructeur draaide mijn quad maar voor me, zodat hij zeker wist dat ik aan de goede kant het duin weer af zou gaan.. hihi.
Op de terugweg door het dal wilde ik wel effe gassen en jumpen, maar die instructeur bleef maar pluisjestempo aanhouden, snapt ie dan niet, dat ik het alleen OP het duin eng vind?! Zodra we op de (asfalt)weg terug zijn, ga ik hem lekker hard voorbij, effe gassen! Gaat hij mij met zijn versnellingen-quad weer voorbij en maant me rustig te rijden... Wil ik eens stoer doen... :-(
's Avonds met eten maar het wintersportgevoel voortgezet door schnitzel te eten met apfelstrudel toe!
De volgende dag uit Swakopmund vertrokken (na een ontbijt met wentelteefjes! Jammie!) en via Walvisbaai gereden. Je zou er walvissen verwachten, maar we gingen naar de flamingo's kijken... Tja, en dat werd een soort van vervolg op vorig jaar. Toen gorilla's in de mist, nu flamingo's in de mist!!! Er waren er maar een paar en die gingen er meteen vandoor, geen suc6 dus!
Het was er ook erg koud, dus snel de truck in en verder naar Sesriem. Na 1 uur rijden zijn we van 12 naar 32 graden! Jassen kunnen uit!
In Sesriem ben je vlak bij "Duin 45", de bekendste duin van Namibie. Marieke en ik gaan vragen voor de ballonvaart, maar dat kan alleen in de ochtend. Het wordt dus kiezen tussen het duin beklimmen of de ballonvaart, Marieke en ik hebben voor het laatste gekozen.
We gaan nog wel even met een klein groepje naar het duin achter de campsite. Jemig, wat een klim en wat een hoogte.... ben dus maar niet naar het allerhoogste puntje gegaan, want we moesten op tijd terug zijn en met mijn blokkeeracties ivm hoogtevrees kan de afdaling nog wel even duren.. Ik dus keren, nou dat vond ik al eng! hahaha
Blij weer beneden te zijn en nog blijer niet "Duin 45" op te moeten. Dacht toen nog dat die hoger was dan deze, maar dat bleek later mee te vallen.
Die avond "genoten" van alleemaal kleine rupsjes in mijn tent, die gewoon door dat muskietengaas heen waren gekomen, heb er tig dood liggen drukken, bahhhhh....
De volgende ochtend om 6 uur aan de poort om opgehaald te worden voor de ballonvaart, stukje rijden en dan snel-snel naar de ballon, erin en opstijgen. Geen tijd dus om angst te hebben. Moet zeggen dat het me (naar verwachting) meeviel. Tis net als met vliegen. Heb zelfs foto's over de rand gemaakt, ben gewoon een held! We hebben mooi uitzicht en zien wat hertjes beneden, kwa wild dus niet schokkend. Ja, en dan de landing, hebben wij weer, komen we in de rivier uit!!!! Gelukkig kent Afrika droge tijden en stond ie droog.. hihi
We komen netjes recht neer, maar het is niet de goede plek om de ballon neer te laten en te vouwen en dus moeten we zachtjes nog stukjes verder... en dan gaan we om! Lig ik dus nog even op mijn rug, maar we mogen er dan wel uit en lopen verder waar inmiddels een lange tafel gedekt wordt voor het champagne-ontbijt!!! Moet zeggen dat het eten aan tafel met een rugleuning aan de stoel en van aardewerk servies al een feest is, maar de champagne (ontkurkt door met een groot kapmes de hals eraf te snijden), croissants, fruit, exotische vleeswaren (oa zebra, niet in het vlees te zien overigens.. hihi) maken het wel verder af. Helemaal geweldig!
De groep doet na "Dune 45" meteen Sossusvlei aan en dat gaan wij dus missen. Maar bij het champagneontbijt zitten we met de gids van Wereldcontact en hij biedt ons aan in de middag mee te gaan naar de Sesriem canyon. We gaan dus in een campertje met een stel gepensioneerden op pad en dat was supergezellig!!! Helaas gaan ze de middag niet naar Sossusvlei, dus dat missen we nu.
De volgende dag door naar Fish River Canyon, mooi uitzicht!
De dag erna weer door naar Oranjerivier, de grensrivier tussen Zuid-Afrika en Namibie. Wij kamperen aan de Namibische kant. Een deel van de groep gaat kanoen, maar wij blijven op de campsite en nemen het ervan. Voor we het weten is de hele fles Amarula leeg!
De volgende morgen om 4 uur op en 5 uur rijden naar Kaapstad, de laatste bestemming van deze reis, wat een lange dag toeren zeg!!! We ontbijten bij Whimpy's (of zoiets) en de lunch is een hamburgermeal... maar beetje hartig is wel lekker.
In de truck heb ik nog even zitten jokeren met Monique en Ricardo en dan tegen het einde van de middag is de Tafelberg in zicht!!! Helaas is het de hele dag al regenachtig. Het hotel valt alles mee. Was bang voor een backpackerskamer, omdat ik de stapelbedden al door de ramen zag, maar wij zitten in het goede deel en hebben een mooie kamer met 2 grote bedden en eigen badkamer met bad. Bij het boeken van de uitstapjes horen we dat Robbeneiland tot 1 oktober vol zit, dat kan dus niet en onze planning van de andere dingen gaat ook de mist in ivm volgeboekingen. Gisteravond met een groot deel van de groep uit eten geweest in Waterfront, een trendy stadsdeel bij de haven.
Vanmorgen was het weer supermooi en helder weer en zijn we dus naar de Tafelberg gegaan. Velen gingen klimmen, maar wij hebben de kabelbaan genomen: ook een heel avontuur, want hij gaat stijl omhoog. Ik dus een plekje zoeken zodat ik tegen de berg aankijk, gaat de vloer bij vertrek ineens draaien, ongewild dus ook het dal ingekeken! hahaha Nu zijn we weer in Waterfront en gaan we zo even lunchen. Morgen doen we een wijntoer (er was helaas geen Amarulatoer..) van een dag en donderdagmiddag gaan we met een boot op pad om walvissen te spotten, duimen!!! Vrijdag gaan we met de hele groep naar Boulders Beach (pinguins) en Kaap de Goede Hoop, dan eten en naar het vliegveld....
Tis weer een (veel te) lang verhaal, zo leest niemand straks nog, maar goed, als ik eenmaal aan het typen ben... hihi
Groetjes,
Mier
xxx

ps: inmiddels is het een dag later en weet ik dat ons programma helemaal omgegooid is, foutje van het boekingskantoor waar wij bij toeval achter kwamen... Vandaag met een groot deel van de groep naar Hermanus om daar walvissen te kijken (hele dag dus nu) en morgen de wijntoer. Morgenavond met Marlie en Geert eten in "Mama Afrika".
Doei doei weer!!!

  • 26 September 2006 - 13:04

    San:

    ha mier, nou ik heb het gelezen hoor. Duim voor de walvissen!! En dat ballonvaren..geweldig! Dat zou ik ook wel willen. Je hebt weer wat overleefd met die quad bike. We MOETEN snel afspreken want wil het hele verhaal met foto's live zien/horen ;-)
    veel liefs en nog lekker genieten!!!

  • 26 September 2006 - 13:35

    Ien:

    ...niks te lang!!!
    Nog effe flink genieten, meid!
    Weer bedankt voor de pret!
    Groetjes :-)

  • 26 September 2006 - 17:27

    Niek:

    Als ik lees hoeveel enge dingen je weer hebt meegemaakt, zal je wel geen tijd en lef hebben gehad om nog te fotograferen...? Toch??
    Ik heb je verhaal met plezier gelezen, maar Saar vond het te lang; die wacht wel op je boek, dan kan ze plaatjes kijken! Tot volgende week!!

  • 26 September 2006 - 17:41

    Pa En Ma:

    Ja, een lekker lang verhaal maar wel erg leuk hoor.Het wordt tijd dat je nu naar huis komt voor je nog gekkere dingen gaat doen.hihihi XXX

  • 26 September 2006 - 20:32

    Angelo En A-M:

    Niet erg hoor die lange verhalen. Wij genieten nog steeds mee en zijn iedere dag benieuwd naar nieuwe verhalen. Wat goed zeg dat je de ballonvaart hebt gedaan , echt een hele belevenis. En die tocht door de duinen, wow ! Zo te zien besteden jullie de laatste dagen ook zinvol, dus geniet ervan. Voor je weet zit je weer thuis en draait de wasmachine weer ;-)

    Liefs A&A

  • 27 September 2006 - 07:45

    Corinne:

    Ik krijg helemaal weer de kriebels van je verhaal. Hartstikke leuk allemaal. De walvissen hadden wij in noorwegen gezien. Was erg mooi om mee te maken. Nou succes verder en nog veel plezier. Groetjes en tot in november.

  • 27 September 2006 - 08:27

    Alice:

    Het klinkt allemaal erg vervelend... ;-) Lijkt wel een all of Africa in 8 dagen, maar wel gaaf !!! Enjoy nog even volop de laatste dagen. Al xxx

  • 27 September 2006 - 18:12

    Anjo:

    Klinkt allemaal geweldig.
    Heel veel plezier nog!

  • 28 September 2006 - 09:31

    Ineke:

    Geniet juist van je verhalen. Vreselijk eng, maar ook erg geweldig lijkt me dat ballonvaren. Je bent weer je hoogtevrees te lijf gegaan. Goed hoor!
    Geniet nog even, maar als je dit leest ben je misschien al weer thuis.
    xxx Ineke

  • 28 September 2006 - 09:36

    Yvonne:

    Wonder boven wonder dat iedereen nog heelhuids is! Wat een rare dingen doen jullie toch allemaal. Nou Mier, ik wil je op de wintersport niet meer horen miepen. Dat begrijp je zeker wel? ;-)) Heel erg bedankt voor al de mooie verhalen die je de afgelopen weken met ons gedeeld hebt. Goede reis terug!

    Liefs en tot gauw! X

  • 29 September 2006 - 13:32

    Tim:

    Hé Miranda. Ben wel jaloers als ik al die verhalen lees :-). Hier bij de Heinekens gaat het goed. Nog een leuke vakantie!
    Groeten,
    Tim

  • 29 September 2006 - 13:42

    Claudje:

    Miertje, Ik moest iedere keer stiekum in een razand tempo je mailtjes lezen omdat ik op de praktijk niet mijn eigen mail mag checken en ik thuis nog altijd geen telefoonlijn heb, maar ik ben en kei geworden in vliegensvlug jouw geweldige avonturen lezen en meebeleven,want fantasie heb je niet nodig met jouw schrijfwijze. Geweldig om zo met je "mee te reizen"
    Wanneer ga je weer? ;-)
    tot snel meissie.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Reisomschrijving : http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=2&reiscode=GRSSZA Mijn eigen site : http://www.mierenzo.nl/ ROUTE: Zuid Afrika Vr 1 sept: Amsterdam -> Pretroria Za 2 sept: Pretoria --> Kruger NP Zo 3 sept: Kruger NP Ma 4 sept: Kruger NP -> Tshipise Zimbabwe Di 5 sept: Tshipise -> Bulawayo Wo 6 sept: Bulawayo Do 7 sept: Bulawayo -> Victoria Falls Vr 8 sept: Victoria Falls Botswana Za 9 sept: Victoria Falls -> Kasane Zo 10 sept: Kasane -> Maun Ma 11 sept: Okavango Delta Di 12 sept: Okavango Delta Namibië Wo 13 sept: Maun -> Buitepos Do 14 sept: Buitepos -> Waterbergplateau Vr 15 sept: Waterbergplateau-> Etosha NP Za 16 sept: Etosha NP Zo 17 sept: Etosha NP Ma 18 sept: Etosha NP -> Damaraland Di 19 sept: Damaraland -> Swakopmund Wo 20 sept: Swakopmund Do 21 sept: Swakopmund -> Sesriem Vr 22 sept: Sesriem Za 23 sept: Sesriem -> Fish River Canyon Zo 24 sept: Fish River Canyon -> Oranjerivier Zuid Afrika Ma 25 sept: Oranjerivier --> Kaapstad Di 26 sept: Kaapstad Wo 27 sept: Kaapstad Do 28 sept: Kaapstad Vr 29 sept: Kaapstad Za 30 sept: Amsterdam

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 29716

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: