Waterpools en nog eens waterpools - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Waterpools en nog eens waterpools - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Waterpools en nog eens waterpools

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

20 September 2006 | Namibië, Swakopmund

Hoi allemaal,
Ben ik weer even!
Ben vanmorgen met Marieke mee geweest naar het Skydiven... vind haar heel stoer en heb veel foto's van haar (en de anderen) gemaakt... someone has got to do that! (heb me graag opgeofferd om met 2 benen op de grond te blijven). Straks ga ik Quadbiken, zo'n "4-wielig brommertje", door de Namibische woestijn.
Net lekker een ommeletje gegeten en nu dus even internet. Marieke MOEST natuurlijk haar avontuur gaan melden op haar weblog! ;-)
De rest van Etosha was vooral gamedriven van waterpool (zowel natuurlijke als kunstmatige) naar waterpool. Tis de droge tijd dus de natuurlijke waren vaak droog en bij de neppers (sorry, kan het maar niet waarderen, al houdt dat wel het wild in stand) is vaak heel veel te zien. Bij eentje stonden honderden zebra's en bij een andere weer hartebeesten.
Bij eentje hebben we de opbloeiende romance van 2 struisvogels gevolgd, de ene kwam van links de andere van rechts. Mooi maken voor elkaar en dan hard-to-get spelen. Uiteindelijk duurde het te lang en startten we de motor... de rechterkant van de truck heeft nog net kunnen zien bij het wegrijden dat het wat werd!!! Is het voortbestaan van de struisvogels ook weer veilig gesteld! ;-)
Bij de campsite zelf was ook een waterpool en daar heb ik de zwarte neushoorn voor het eerst heel goed gezien, super!!!! Mijn lijstje wordt steeds completer!!
Dan hebben we nog een groot avontuur beleefd met een insekt... 's avonds zagen we een groot beest in de wasbak en wij dus de kraan aanzetten... dood! Komen we de volgende ochtend en sta ik water te lurken om mijn tanden te spoelen, gaat ie ineens weer lopen... SCHRIK!!!!!!!!!
Verder is mijn schoen gesneuveld... mijn bergschoenen, die me al 10 jaar trouwe dienst bewijzen hebben het begeven... de eerste dag mijn zool dus met tape omwikkeld en later lijm kunnen kopen, best goed gelukt, gaat wel lukken tot het einde van de vakantie, kan altijd nog schoenmaker worden!!! ;-)
Na Etosha hadden we een bushcamp en daar had ik me echt op verheugd, maar er stond alleen geen hek omheen, maar wel douche, toilet en een bar... nou, dat is het net niet voor mij, kan net zo goed in hotels gaan zitten.. :-( En er was ook niet echt wild in de buurt, want het enige wat we daar hebben gezien is een jakhals en 2 struisvogels.. ;-))
Toen we aankwamen zandstormde het heel erg en zagen we het niet zo zitten om hier te slapen, maar gelukkig ging de wind liggen.
Het kamp lag wel in een superomgeving (Damaraland), schitterende landschappen!!
's Avonds bij het kampvuur kwamen een paar lokalen liedjes zingen en ja hoor: de AMARULA-SONG!!! Ze hadden hem helaas niet op cd.. hahahaha
In deze omgeving zijn we naar rotstekeningen en versteende bomen gaan kijken, best mooi en indrukwekkend, alleen heb ik het na 1 tekening of boomstam wel gehad, maar dan moet je nog een half uur verder om ook de andere tekeningen en boomstronken te zien... :-(
In 1 van de tekeningen zag ik duidelijk mijzelf (Mier), maar dat ging die gids ook nog eens tegenspreken, toen had ik het helemaal gehad, die bosjesmannen schilderden vast ook wel mieren... ;-)
We hebben 's avonds nog een "vergadering" gehad, omdat er wat geklaagd werd. Uiteindelijk was alles terug te voeren op de organisatie, omdat de budgetten zo uitgeknepen zijn en we daarom wat karig eten... meestal alleen vlees en pasta/aardappels, maar we willen ook groente. Nu snappen ze het en zullen er rekening mee houden...
Gister zijn we op weg naar Swakopmund via Cape Cross gegaan. Dit stond niet in het programma, maar hadden Marieke, Marlie, Geert en ik aan Hercules gevraagd. Super dus!
Er waren niet zoveel zeeleeuwen als anders, maar ik vond het er nog genoeg en het scheen ook erg te stinken. Ik was gelukkig nog wat verkouden, dus dat was het voordeel bij het nadeel!! ;-)
Hele lieve koppies allemaal, alhoewel ze ook wel eens flink uithalen naar elkaar... We zagen ook kleintjes die aan het drinken waren bij de moeders en toen kwam er ineens een jakhals... brrr... liep een rondje en kwam met een klein zeeleeuwtje in zijn bek terug.. vies om te zien, maar de jakhals zelf ook, want die was gemerkt en had band om (misschien met zender voor onderzoek ofzo) en daar was ie kennelijk aan blijven hangen ofzo, want hij was flink gehavend en had veel bloed en rauw vlees in zijn hals... Sorry voor degenen die een boterhammetje ofzo eten bij het lezen van dit bericht.. hihi
Hier moeten we zelf voor ons eten zorgen en dus zijn we gisteravond naar de pizzeria geweest, was erg lekker!
We zitten hier ook niet in de tenten, maar in 6-persoonshuisjes, vergelijkbaar met Center Parks.
Nou, ik ga langzaam teruglopen, want om 16 uur worden we opgehaald voor het quadbiken!!
Groetjes daar in het Hollandse!!!
Mier
xxx

  • 20 September 2006 - 13:21

    Suzanne:

    Lekker, pizza... veel groenten!! ;-))

  • 20 September 2006 - 13:30

    Alice:

    Wat een boel activiteiten daar; was dat eerder ook ? Ik had wel weer gaan skydiven hoor ! ;-)) Dan hadden we nog even sieraden moeten kopen of heb je daar niet zo gek veel ?! Kijk uit voor de insekten... Al x

  • 20 September 2006 - 14:09

    San:

    je schoenen...geen paarse veters meer dus :-( en dat insect vind ik weer een verhaal ala lake victoria met die zwerm vieze beesten..gadsie. Maar wat een avonturen allemaal! Het klinkt echt super hoor (al begrijp ik je waterhole opmerkingen wel). En wat leuke foto's van marieke!! Heb haar al gezegd dat jullie snel bij mij langs moeten komen als jullie terug zijn! En snel hoor :-)))
    Ga lekker genieten verder en ik zucht wel en leef mee van achter mn pc'tje.
    Veel liefs weer!!

  • 20 September 2006 - 19:43

    Ien:

    Spannend, je insecten-ontmoeting! Heb je 'm (of haar) op de foto???
    Geniet nog steeds in je kielzog! MERCI en:GENIET!!!
    Groetjes uit BoZ.

  • 21 September 2006 - 15:39

    Kristel&Jeroen:

    Nou, die insecten zijn wel wat voor Jeroen..Het liefst zou hij ze allemaal meenemen naar hier!Gelukkig heb ik ook nog wat te vertellen!!!
    Dus geen bushcamp zoals vorig jaar, met spannende hippo's e.d.
    Nog veel plezier!

  • 21 September 2006 - 18:43

    Pa En Ma:

    Zielig hoor Amarula drinken,Amarula song maar nog steeds geen Amarulabonbons????
    Jo en Lo zullen het niet leuk vinden dat je schoenen naar de knoppen zijn.Want zoals zij zeggen die schoenen zijn Mier.Nou meid geniet met volle teugen van je laatste week in Afrika XXXXX

  • 21 September 2006 - 20:24

    Louis:

    Ja is wel rot hoor je schoenen kapot, zijn toch een stuk van je leven!jou kennende zul je het wel goed gerepareerd hebben,haha...ach, als ze de vakantie maar doorkomen hè. Groetjes x

  • 22 September 2006 - 22:00

    Angelo En A-M:

    Hallo ! Nou wij zijn weer thuis hoor. Weer even wennen maar wel met onze kont in de boter gevallen met het mooie en warme weer. Lekker nagenieten dus.

    Een amarula-lied ? Grappig, misschien opnemen met je digitale camera en zelf gaan uitgeven. Gratis bij een fles drank.
    Goh je trouwe schoenen kapot. Maar ja met zulke reizen moet er vast nog een potje over zijn voor nieuwe.Geniet ze !

    Liefs A&A

  • 23 September 2006 - 10:01

    Maaike:

    Meid, ben helemaal niet jaloers hoor, jij daar, wij hier grrrr. Geniet er nog maar lekker van.
    Gr Maaike X

  • 24 September 2006 - 19:08

    Tineke En Kees:

    Hoi Mier!
    Wat een fantastische dingen beleef je. Dat was in Groningen dus wel iets anders. We zien nu wat we dus gemist hebben. Soms ben ik ook wel eens opgelucht dat ik dat gemist heb. Sorry voor de late reactie. Doe je wel een beetje voorzichtig?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Reisomschrijving : http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=2&reiscode=GRSSZA Mijn eigen site : http://www.mierenzo.nl/ ROUTE: Zuid Afrika Vr 1 sept: Amsterdam -> Pretroria Za 2 sept: Pretoria --> Kruger NP Zo 3 sept: Kruger NP Ma 4 sept: Kruger NP -> Tshipise Zimbabwe Di 5 sept: Tshipise -> Bulawayo Wo 6 sept: Bulawayo Do 7 sept: Bulawayo -> Victoria Falls Vr 8 sept: Victoria Falls Botswana Za 9 sept: Victoria Falls -> Kasane Zo 10 sept: Kasane -> Maun Ma 11 sept: Okavango Delta Di 12 sept: Okavango Delta Namibië Wo 13 sept: Maun -> Buitepos Do 14 sept: Buitepos -> Waterbergplateau Vr 15 sept: Waterbergplateau-> Etosha NP Za 16 sept: Etosha NP Zo 17 sept: Etosha NP Ma 18 sept: Etosha NP -> Damaraland Di 19 sept: Damaraland -> Swakopmund Wo 20 sept: Swakopmund Do 21 sept: Swakopmund -> Sesriem Vr 22 sept: Sesriem Za 23 sept: Sesriem -> Fish River Canyon Zo 24 sept: Fish River Canyon -> Oranjerivier Zuid Afrika Ma 25 sept: Oranjerivier --> Kaapstad Di 26 sept: Kaapstad Wo 27 sept: Kaapstad Do 28 sept: Kaapstad Vr 29 sept: Kaapstad Za 30 sept: Amsterdam

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 29716

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: