Wijntoer... hik.. ;-) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Wijntoer... hik.. ;-) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Wijntoer... hik.. ;-)

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

28 September 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Is ze weer!
Ja, hier in Kaapstad op iedere hoek van de straat internet en nu even in het hotel aan het internetten.
Programma was dus door foutje boekingsburo omgegooid. Gister met een deel van de groep mee naar Hermanus, de plaats waar de walvissen paren en baren in deze tijd. De verhalen van mensen hier in het hotel waren super, ze komen tot 15 meter onder de kust. Superveel zin dus om walvissen te gaan spotten. Op de weg er naar toe zagen we in False Bay al een walvis, maar niet te lang kijken, want in Hermanus is alles beter. Ook zien we een rode sliert in het water, vlak onder de kust. Een soort van alg, die het zuurstof uit het water ontrekt, waardoor de vissen daar niet meer eetbaar zijn ofzo. Komen we in Hermanus, Marieke en ik gelijk de rotsen af en een mooi plekje op de rotsen om te fotograferen. We zien ze wel, maar heel erg ver weg.... dus wachten en wachten... toch de gok maar wagen om te lunchen... we luchen dus aan het water met de camera klaar. Maar niets, ook niet toen ik naar de wc ging (gelukkig). Na de lunch nog een uur over zee getuurd, maar niet echt. Teleurgesteld dus naar boven, terug naar het busje. We komen anderen tegen en die hebben ook een "sad face", logisch!
Volgens de gids zou het door die rode algjes kunnen komen.. zijn we lekker mee! :-)
Marieke en ik hadden een Clicks gezien, de enige supermarkt die Amarulabonbons verkoopt, en gaan daar dus even heen lopen. Tot nu toe hadden we 3 doosjes gescoord. Yes, daar nog eens 12!!! We moeten ze natuurlijk wel delen, maar een goede score toch?! ;-);-)
Op de terugweg nog een paar walvissen gezien, maar die lieten zich niet zo goed zien, misschien ook wel logisch, want die waren kleine walvisjes aan het maken.. hihi
Terug in het hotel hadden we geen zin meer om de taxi naar Waterfront te nemen en zijn we dus bij de pizzeria aan de overkant van het hotel gaan eten. Zat er vol met Italianen, dus vast goed. Inderdaad, jammie jammie!!!
Vandaag de wijntoer, 4 wijnboerderijen af in 3 wijngebieden: Stellenbosch, Paarl en Franschhoek. Overal lekker proeven en weinig (in dit geval wijnig) uitspugen... op het moment dat ik wilde gaan weigeren, gingen we lunchen, had ik nodig!! ;-)
Maar ja, die chauffeur had een heerlijke milkshake en wij weer wijn!! hahaha
Vanmiddag nog chocolade en kaas gaan proeven en de laatste wijnronde. Hier zaten 2 dessertwijnen bij en die maakten voor mij de dag helemaal af!
Straks eten met Marlie en Geert in Mama Afrika, hier moeten we typische Afrikaanse gerechten kunnen eten, ben benieuwd!
Beetje raar wel, want na ruim 4 weken Afrika zou je verwachten het Afrikaanse eten wel zat te zijn, maar het eten tijdens de toer is vooral erg op de toeristen afgestemd. Na de vakantie maar weer naar "De Smaak van Afrika" in Rotterdam!
Morgen met de hele groep nog een dagje met de truck op pad. Cape Cross, Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach, waar pinguins zitten. Hoop dat er meer pinguins zijn dan walvissen gister in Hermanus! :-)
Groetjes en tot het volgende bericht vanaf huis, duim nog even dat er nog foto's op mijn imagetank staan van de eerste 8 dagen!!!!
(zal er dan wat bij de berichten plaatsen)
Liefs,
Mier
XXX

• 28 September 2006 - 19:06

Pa En Ma:

We duimen ons suf voor die foto's van jou.Nu maar lekker slapen in je Afrikaanse bed en nog een nachtje dan ben je weer thuis om je foto's te bewerken te wassen en ook om weer lekker in je eigen bed te slapen.Ook wel weer lekker toch????Nou schat tot ZaterdagXXX

• 28 September 2006 - 19:15

Ien:

Miranda, goeie terugreis gewenst,'k kijk uit naar je plaatjes!
    Tot mails, groetknuf, Ien.

• 29 September 2006 - 09:36

Saartje:

Echt jammer dat we er niet kunnen zijn als je terug komt:-(. Maar ja wij gaan naar Disney!!! Goede terug reis xxx-jes Sara

• 29 September 2006 - 10:21

Yvonne:

Heb je al een vakantie geboekt voor als je terug bent...om uit te rusten ;-)

• 29 September 2006 - 13:47

Claudje:

goede reis terug, en laat niet al je bonbons afpakken door de douane ;-) xxx

• 30 September 2006 - 13:39

Ikke:

Nou, die dame begon wel te lachen toen mijn tas met fles Amarula en bonbons door de scanner ging en riep meteen "Amarurla, Amarula!!" ;-)

• 01 Oktober 2006 - 08:38

Ineke:

Duim me gek! Ben erg benieuwd naar de foto’s.

Miranda

Reisomschrijving : http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=2&reiscode=GRSSZA Mijn eigen site : http://www.mierenzo.nl/ ROUTE: Zuid Afrika Vr 1 sept: Amsterdam -> Pretroria Za 2 sept: Pretoria --> Kruger NP Zo 3 sept: Kruger NP Ma 4 sept: Kruger NP -> Tshipise Zimbabwe Di 5 sept: Tshipise -> Bulawayo Wo 6 sept: Bulawayo Do 7 sept: Bulawayo -> Victoria Falls Vr 8 sept: Victoria Falls Botswana Za 9 sept: Victoria Falls -> Kasane Zo 10 sept: Kasane -> Maun Ma 11 sept: Okavango Delta Di 12 sept: Okavango Delta Namibië Wo 13 sept: Maun -> Buitepos Do 14 sept: Buitepos -> Waterbergplateau Vr 15 sept: Waterbergplateau-> Etosha NP Za 16 sept: Etosha NP Zo 17 sept: Etosha NP Ma 18 sept: Etosha NP -> Damaraland Di 19 sept: Damaraland -> Swakopmund Wo 20 sept: Swakopmund Do 21 sept: Swakopmund -> Sesriem Vr 22 sept: Sesriem Za 23 sept: Sesriem -> Fish River Canyon Zo 24 sept: Fish River Canyon -> Oranjerivier Zuid Afrika Ma 25 sept: Oranjerivier --> Kaapstad Di 26 sept: Kaapstad Wo 27 sept: Kaapstad Do 28 sept: Kaapstad Vr 29 sept: Kaapstad Za 30 sept: Amsterdam

Actief sinds 11 Aug. 2006