Waterbergplateau en Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Waterbergplateau en Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Waterbergplateau en Etosha

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

16 September 2006 | Namibië, Windhoek

Hier ben ik alweer! Ik zei al dat mijn eerste indruk van Namibie 'modern' was, nou kijk hier, alweer internet! Dit keer op de campsite en wel 5 pc's, het moet niet gekker worden... krijg bijna heimwee naar het oude en primitieve Afika.. hihi
De vorige keer had ik als een gek zitten tikken, omdat we maar kort hadden in Windhoek... nou, uiteindelijk hebben we daar zo'n 4 uur rondgehangen. Hercules ging de filter van de truck vervangen en had toch iets meer tijd nodig. Dus eerst op het parkeerterrein hangen in de felle zon en toen eindelijk Wessel die kwam zeggen dat het langer ging duren. In een soort van koffiecorner van een warenhuis broodjes gegeten met z'n allen, hadden die ook meteen een topomzet!!
Daarna zijn we met Marlie en Geert nog even cappucino gaan drinken in een zaakje wat zij nog kenden van 3 jaar terug, ze vonden het weer erg lekker, ik de thee ook hoor!
Via wat winkels terug, want Geert had een mooie grote hippo gezien voor 150 euro ofzo. Louis, ik dus voor jou kijken, alleen had Geert zich met een nul vergist... heb hem dus maar laten staan, maar hij was wel supergaaf, had hem voor mezelf ook best gewild, maar NIET voor 1500 euro! ;-)
Uiteindelijk dus laat in de middag gaan rijden, verder naar Waterbergplateau. Daar in het donker aangekomen en dus geen idee HOE dat Waterbergplateau er uit ziet... Maar toch met Vanesse, Jaco, Jasper en Wessel het plan gevat om de volgende ochtend om half 5 te gaan klimmen om er met zonsopkomst bovenop te zijn. (een aantal anderen vertrekken 6 uur, als het licht is). Ik had corvee en ben een uur bezig geweest de maispappan te schrobben, mis mijn vaatwasser!!!!
Heb vervolgens aan Evil, de kok, gezegd dat we geen maispap meer eten, omdat het niet lekker is en omdat de pan niet schoon te krijgen is. Hij ging lachen... hij denkt vast dat het een grapje is, maar ik maak nooit grapjes... :-)
Uiteindelijk ging ik half 1 slapen en had ik een kort nachtje, omdat de wekker 4 uur alweer ging, maar na al die lange truckritten is een beetje bewegen goed, dus heel stoer aangekleed en meegegaan. Lekker donker en het was even zoeken waar we van de weg de bush in moesten, maar uiteindelijk de goede route gevonden. In het donker kwamen we boven en stonden we op een rots en bedachten dat de zon aan de andere kant op zou komen en dus moesten we aan de andere kant zien te komen. Er stond wel een bord dat je er niet in mocht ofzo, maar we waren met zijn vijven, dus gewoon gegaan, nou niets tegen gekomen hoor! Wel lag Wessel ineens op zijn knietjes met zijn neus boven een berg poep. Na aandachtige analyse heeft hij gras in de poep ontdekt en is het dus van een "onschuldige" graseter... geloof niet dat daar neushoorns voorkomen.. :-)
En toen eenmaal aan de andere kant was het moeilijk een positie kiezen. Alle zaklampen uit en nog een hoger punt ontdekt, wij daar weer heen. Staan we daar, realiseren we dat het bewolkt is en we dus nooit een mooie zonsopkomst kunnen zien, dan maar verder lopen. Het wordt dan al licht en na een uurtje komen we de andere groep tegen aan de voorkant van de berg. Oeps, ik zie nu ook op welke rots ik heb gestaan.... en ineens vind ik dat donker helemaal niet eng is, dan zie je tenminste geen afgronden!!!
Wij snel terug, want ik wil nog even douchen voor vertrek. Nu bij licht ziet het er heel anders uit allemaal en beneden gekomen zien we nu ook waarom ze het een plateau noemen, leuk om erop te zijn geweest!
Daarna begint weer een lange rit naar Etosha.... aangekomen toch nog met licht en snel de tenten opgezet en naar de waterpool bij de campsite. Ook na het eten gaan we terug, want 's avonds komen vaak olifanten... We zien veel zebra's, jakhalzen, wat vogels en de kori bustard (grootste vliegende landvogel), maar GEEN olifanten en dus rond 11 uur naar bed. Op de campsite lopen wat jakhalzen, maar hoe ik ook achter ze aanloop, ze zijn me te snel af! Foto's laden op de imagetank begin ik maar niet meer aan, want hij gaf de laatste keer zulke rare meldingen, vertrouwde hem al niet meer, nu is onze vriendschap meer vijandschap!! Grrrr.....
Vandaag eerst weer naar de waterpool geweest en daar kwam een gigakudde zebra's en gnoe's drinken, erg gaaf. Verder lang zitten wachten op een giraf die door wijdbeens te gaan staan, gaat drinken, maar verder dan standje wijdbeens kwam hij niet, want dan schrok ie kennelijk weer van ons... Of hij zat ons te dollen, niet geheel uit te sluiten natuurlijk.. wat is er nou interessant aan een giraf die drinkt, staan gewoon 20 toeristen met camera's op te wachten!! ;-)
Verder veel moois gezien vandaag. In de middag viel het een beetje tegen, totdat we na een hele dorre vlakte bij een waterpool een megamix van dieren aantreffen, er ontstaat een chaos in de truck van mensen die allemaal tegelijk die ene foto willen maken... niet ideaal!! Maar uiteindelijk heeft iedereen foto's van olifanten, giraffen, oryxen, jakhalzen, struisvogels, springbokjes, gnoes enz.
Dat maakt de middag weer goed.
Voor morgen wilden we met zijn viertjes een jeep huren, wij willen namelijk iets meer kijken en fotograferen en dan hoeven we de rest niet op te houden, maar vanaf dit kamp is het niet mogelijk, we gaan dus met de truck... maar ik moet niet zeuren, want de meeste gamedrives hebben we al in open jeeps gedaan!
Oja, ik heb later nog serieus overwogen de haaienkooi in te gaan, nadat ik het eerst als grapje meldde, maar je wordt dan om half 5 opgehaald en bent 's avonds laat pas terug, dat vind ik zonde van mijn dagen in Kaapstad, tis dus nu ook serieus van de baan! ;-)
Maar de ballonvaart in Swakopmund staat nog wel op mijn lijstje, al ben ik nog steeds bang dat de bodem uit dat mandje zakt.... maar Marieke heeft me overtuigd dat die mandenmakers de bodem beter verankeren dan dat ik mijn bodems in mijn mandjes van je Jeugdhaven vroeger verankerde... :-)
Marieke gaat trouwens skydiven in Swakopmund... heldin!!!
Nou, dat wastie weer voor nu!!
Liefs,
Mier
xxx
ps: nog geen Amarulabonbons gezien, dus alle hoop op Kaapstad dan maar! Annemarie, die drank komt sowieso goed, heb nog een voorraad thuis (in het kader van "help Mier de winter door", maar foto's en bonbons is nog even afwachten... (als reactie op je berichtje van 11 sept nog even :-))

  • 16 September 2006 - 19:39

    Nicolette:

    Pff...Je maakt wel heel wat mee, hè zus! Niet zo erg trouwens dat de haaienkooi niet door gaat. Ik zou het toch wel heel fijn vinden je heelhuids terug te zien!
    Alleen moet ik je nog iets heel vervelends zeggen: we gaan naar Euro Disney!!:-) We zijn er dus niet op Schiphol maar maken het daar na wel weer goed, hoor!
    Veel plezier verder! Kus van ons!

  • 16 September 2006 - 20:52

    Ien:

    Meid, wat een rijkdom daar!
    Al die dieren zien!!!
    GENIET met volle teugen, straks zijn het alleen maar mussen en eendjes :-)
    Groetjes uit warm BoZ.

  • 17 September 2006 - 14:27

    Ineke:

    Geniet van je verhalen.
    Geniet jij nog verder en veel plezier!

  • 17 September 2006 - 18:58

    Pa En Ma:

    Meid wat een lang verhaal, je maakt ook wel erg veel mooie en leuke dingen mee.Maar met haaien spelen lijkt me iets te veel van het goede.Prima dus dat dat niet door is gegaan.We zien je graag met allle armen en benen terug op Schiphol.Dikke zoen.

  • 18 September 2006 - 06:58

    San:

    Ha meiden, wat een verhaal weer. Geweldig, jullie genieten goed. Ben super benieuwd naar de foto's. En jaloers op die ballonvaart (en nee niet op dat skydiven..is ze gek geworden??!En jijook met die haaienkooi..pas op hoor, goed dat dat van de baan is). Doe ook weer groeten aan marlie en geert. Veel plezier nog!!
    liefs,
    San

  • 18 September 2006 - 16:58

    Jolanda:

    Hee Mier,
    Heerlijk om al je avonturen te lezen. Tis net of we ook weer in Afrika zitten ;-). Tja, uhh, 1500 euro is best veel, is geen Afrikaanse afpingelprijs!! Hahaha..we wachten tuurlijk met spanning af hoe de Amarulabonbons smaken!! Genietse en dikke knuffel, Jo.

  • 18 September 2006 - 21:09

    Peter:

    Hallo buurvrouw, ik ben weer veilig thuis vermoeiende trip geweest Rusland lijkt dichterbij dan het(over de weg)is, maar alles is op zijn plek, geniet jij er nog een poosje van. Vanaf nu volg ik je ook weer,doe voorzichtig en tot ziens!

  • 19 September 2006 - 02:41

    Angelo & A-M:

    Wat kun jij veel internetten zeg. Veel meer dan wij in het high-tech Canada. Maar we hebben weer een computer gevonden. Nu in een poulair internetcafe downtown Victoria.

    Zo te lezen bevalt het jou weer prima. Echt een bikkel om in het donker te gaan lopen ! Wat betreft de ballonvaart: die MOET je zeker gaan doen. Dat vergeet je de rest van je leven niet meer ! Het geld vergeet je zo maar de herinnering nooit meer.

    Hier wordt het steeds geweldiger, helaas vliegen we overmorgen weer terug naar ons kleine landje.
    De laatste 1,5 week was geweldig en hebben we heel veel gezien met als hoogtepunt een bultrugwalvis die helemaal uit het water sprong. Er uniek en indrukwekkend en op foto !!

    We moeten snel wat afspreken om die massa's foto's van jou en ons te bekijken.

    Doe ze de groeten daar !

    Liefs A&A


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Reisomschrijving : http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=2&reiscode=GRSSZA Mijn eigen site : http://www.mierenzo.nl/ ROUTE: Zuid Afrika Vr 1 sept: Amsterdam -> Pretroria Za 2 sept: Pretoria --> Kruger NP Zo 3 sept: Kruger NP Ma 4 sept: Kruger NP -> Tshipise Zimbabwe Di 5 sept: Tshipise -> Bulawayo Wo 6 sept: Bulawayo Do 7 sept: Bulawayo -> Victoria Falls Vr 8 sept: Victoria Falls Botswana Za 9 sept: Victoria Falls -> Kasane Zo 10 sept: Kasane -> Maun Ma 11 sept: Okavango Delta Di 12 sept: Okavango Delta Namibië Wo 13 sept: Maun -> Buitepos Do 14 sept: Buitepos -> Waterbergplateau Vr 15 sept: Waterbergplateau-> Etosha NP Za 16 sept: Etosha NP Zo 17 sept: Etosha NP Ma 18 sept: Etosha NP -> Damaraland Di 19 sept: Damaraland -> Swakopmund Wo 20 sept: Swakopmund Do 21 sept: Swakopmund -> Sesriem Vr 22 sept: Sesriem Za 23 sept: Sesriem -> Fish River Canyon Zo 24 sept: Fish River Canyon -> Oranjerivier Zuid Afrika Ma 25 sept: Oranjerivier --> Kaapstad Di 26 sept: Kaapstad Wo 27 sept: Kaapstad Do 28 sept: Kaapstad Vr 29 sept: Kaapstad Za 30 sept: Amsterdam

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 29721

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: