ENG!!!!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Miranda Bent - WaarBenJij.nu ENG!!!!!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

ENG!!!!!!!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

14 September 2006 | Namibië, Windhoek

Hoi allemaal, hier even snel een berichtje uit Windhoek, want ik heb maar 20 minuten hier...
De grens overgang naar Botswana ging aanzienlijk sneller dan naar Zimbabwe, maar het blijft een gedoe, land uit en land in, met de nodige stempels. Ook in Botswana weer de deseasecontrols, waarbij je regelmatig met de truck en met je voeten door een desinfectie bad moet lopen, komische vertoning!
Bij Chobe hebben we een snelle gamedrive (Yvonne, dat is met een jeep door een park gaan en beesten (game) proberen te spotten (vinden) ). Daarna met een boot de rivier op. Beide niet echt spectaculair... En San, ik heb een heel mooi vogeltje vastgelegd, voor jou.. goed he?! ;-)
We hebben hier wel de eerste buffels gezien en dus is de BIG FIVE (olifant, buffel, luipaard, leeuw en neushoorn) compleet!!
We heben de laatste tijd veel lange dagen in de truck en daar word je best duf van, dus veel slapen en dan dus nog duffer worden, maar goed, je moet er wat voor over hebben! :-)
We hebben uiteindelijk met een deel van de groep niet de 2 daagse Okavango Delta gedaan, maar 1 daagse. Nou, dat was meer dan genoeg!! Normaal als je gaat slapen heb je slaapmatjes om op te zitten, maar met de 1 daagse niet en dus een houten kont, wist absoluut niet meer hoe te gaan zitten!
Verder viel het toch tegen, vorige keer leek mooier, misschien te veel van verwacht. Toen ik een filmpje maakte hoe we door het riet heen gleden, kwamen we in de hippopool aan en ik ineens dus recht voor een hippo (nijlpaard)!!!! Wel nog zo'n 20 meter tussen, maar zo op het water in een mokoro (uitgeholde boomstam), voel je je toch ineens een stuk minder op je gemak.... de anderen bleven dan ook in het riet, vond het wel super dat wij iets beter hebben kunnen kijken, maar toen het protestgeblaas erger werd was ik blij weer verder te gaan tussen het riet. Na de lunch een gamewalk. Blijken er op 10 meter van onze lunchplek 2 olifanten te staan. Wij op een meter of 5 gaan kijken, moest ik van de gids terugkomen. Ik had namelijk een wit shirt aan en daar zou ie op af kunnen komen, gauw dus een ander shirt aangedaan om weer dichtbij te kunnen kijken hoe hij zich tegoed doet aan een boom... hij rukt dat ding echt uit elkaar.. hihi.
Verder lopend niet veel meer gezien.
We hadden geen water bij ons en bij de lunch zat het ook niet, nou het schijnt daar tegen de 40 graden te zijn in de delta, dus wij gingen echt half dood. Na de gamewalk de gidsen dus gevraagd ons terug te brengen.
De volgende dag ben ik met Marieke, Marlie en Geert naar Moremo National Park geweest. Half 6 weg en 's avonds 7 uur terug. Half 6 vertrekken betekent de eerste 2 uur in vrieskou uitwaaien en ik was tot op de botten koud, kon mijn hand niet meer voelen. Daar aangekomen eerst in de zon ontdooien.. Het park zelf had een ander aanzicht en we hebben veel olifanten gezien, maar achteraf was het me niet de moeite waard, maar goed.. Natuurlijk ook weer dat takkenend terug (weliswaar wat minder koud), had geen rug meer over!!!
We zijn sinds gister in Namibie, weer mobiel bereik en internet, dat was er allemaal niet in Botswana. De eerste indrukken van Namibie zijn heel modern.
Gister een wandeling met een bosjesman en -vrouw gemaakt, natuurlijk toeristische vertoning maar wel grappig. Het voeren van de cheetah's en het luipaard was niets, ben bang dat ze hier voor de jacht gebruikt worden (tja er zijn toeristen die ervoor betalen om zo'n beest neer te mogen schieten... als ik ze tegenkom, schiet ik ze neer!!!)
Kennelijk vinden een aantal de reisleider interessanter dan de dierenverhalen. Hercules doet zijn best maar is niet zo'n goede reisleider als Eelko, hier zjn Marlie en Geert het ook helemaal over eens. Eelko, niet naast je schoenen gaan lopen! ;-)
Tja de foto's.... Zal even zeggen wat er nou zo ENG (titel van dit bericht) is.... Bij het laden van mijn foto's ging er van alles mis en viel mijn imagetank uit. Ik kan geen foto's meer terug zien van de eerste 8 dagen en als ik nu laadt, moet wel, heb niet genoeg kaarten (Tja Robbie, had ik maar niet naar jou geluisterd.... ), dan valt het scherm wel eens uit en zijn foto's beschadigd. Maar gezien het gebruikte geheugen, moet er wel nog iets op staan... hoop dus dat ik het er thuis met de pc nog af kan halen, want het zou een drama voor me zijn, jullie kennen me!!!! Allemaal dus duimen!!!
Ciao!
Mier
xxx

  • 14 September 2006 - 12:00

    San:

    ha meiden!! wat spannend om allemaal te lezen, al heb ik weinig opgenomen na die roes over vogelfoto';s hahaha spannend hoor met die hippo's en olifanten vlakbij (al had ik verwacht dat je gelijk topless zou gaan om de olifanten niet af te leiden hihihi). En ik maar werken en notuleren pff. Maar ff serieus het gaat wel snel hé want morgen is het alweer 2 weken. Ik leef echt mee hoor. Doe marieke en marlie en geert de groetjes van mij. Veel liefs en voorzichtig doen hé!

  • 14 September 2006 - 14:49

    Niek!:

    Zéker eng allemaal!
    Maar uuhh...mócht je niet genoeg foto's hebben van de dieren dan mag je er wel een paar van mij van de zeehondjes in Pieterburen...was óók heel spannend, hoor!
    Nou, Mier, volgens mij ben je zo'n beetje op de helft van je vakantie nu, dus geniet nog maar lekker verder!
    Je zusje

  • 14 September 2006 - 15:32

    Pa En Ma:

    Ja, inderdaad heel erg ENG we zullen duimen tot onze vingers er zeer van doen.Liefs XXXXTrouwens leuk weer eens iets te lezen.

  • 14 September 2006 - 17:42

    Alice:

    Hey die Mier, klinkt inderdaad "eng". Het woord "drama" gebruikte ik precies toen ik Suus aan de lijn had die je mailtje kort samenvatte. Maar jij bent harstikke handig met PC's dus dat komt vast goed !! Ennuhh ik sluit me bij Sandra aan: "Waarom niet topless ?!" Ik heb het ooit voor flamingo's gedaan ;-)) Geniet nog even met volle teugen daar. Hier is het mooi weer, maar er zijn lang niet zoveel leuke beestjes.. ha,ha Al xxx
    P.S. we kunnen sms-en ?! Mis je berichten ! ;-)

  • 14 September 2006 - 20:15

    Yvonne:

    Ik heb nog wel wat foto's van de Beeksebergen voor je. Zien ze toch niet...ik vertel niets door. Heb ook oog in oog gestaan met neushoorns. Super eng! kwas blij dat er schrikdraad tussen zat en een watergeul...

    Veel plezier nog en doe vooral voorzichtig! Een Hippo is een stuk groter dan een mier.

  • 15 September 2006 - 14:58

    Kristel&Jeroen:

    Hey!
    Ben benieuwd hoe de rest van Namibië je bevalt.We zijn toch van plan om OOIT nog een keer daar naartoe te gaan..
    Errug spannend van je foto's, hopelijk loopt het goed af! Veel plezier en groetjes aan Geert en Marlie!

  • 15 September 2006 - 18:00

    Angelo & A-M:

    We zijn al begonnen met duimen dat je alle foto's nog hebt. Ik vind onze imagetank ook eng, hij doet steeds iets anders. Ach als je ze kwijt bent moet je volgend jaar weer terug, dat is toch niet zo erg zo te lezen ;-). Geniet ze !

    A&A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Reisomschrijving : http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=2&reiscode=GRSSZA Mijn eigen site : http://www.mierenzo.nl/ ROUTE: Zuid Afrika Vr 1 sept: Amsterdam -> Pretroria Za 2 sept: Pretoria --> Kruger NP Zo 3 sept: Kruger NP Ma 4 sept: Kruger NP -> Tshipise Zimbabwe Di 5 sept: Tshipise -> Bulawayo Wo 6 sept: Bulawayo Do 7 sept: Bulawayo -> Victoria Falls Vr 8 sept: Victoria Falls Botswana Za 9 sept: Victoria Falls -> Kasane Zo 10 sept: Kasane -> Maun Ma 11 sept: Okavango Delta Di 12 sept: Okavango Delta Namibië Wo 13 sept: Maun -> Buitepos Do 14 sept: Buitepos -> Waterbergplateau Vr 15 sept: Waterbergplateau-> Etosha NP Za 16 sept: Etosha NP Zo 17 sept: Etosha NP Ma 18 sept: Etosha NP -> Damaraland Di 19 sept: Damaraland -> Swakopmund Wo 20 sept: Swakopmund Do 21 sept: Swakopmund -> Sesriem Vr 22 sept: Sesriem Za 23 sept: Sesriem -> Fish River Canyon Zo 24 sept: Fish River Canyon -> Oranjerivier Zuid Afrika Ma 25 sept: Oranjerivier --> Kaapstad Di 26 sept: Kaapstad Wo 27 sept: Kaapstad Do 28 sept: Kaapstad Vr 29 sept: Kaapstad Za 30 sept: Amsterdam

Actief sinds 11 Aug. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 29720

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: