Amarulabonbons!!!!!!!! - Reisverslag uit Messina, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu Amarulabonbons!!!!!!!! - Reisverslag uit Messina, Zuid-Afrika van Miranda Bent - WaarBenJij.nu

Amarulabonbons!!!!!!!!

Door: Mier

Blijf op de hoogte en volg Miranda

05 September 2006 | Zuid-Afrika, Messina

Hoi allemaal!!!
Ik had natuurlijk kunnen beginnen met de 6 luipaarden die we al gespot hebben, maar wat unieker was en helemaal nieuw was dat ik in een winkel in Pretoria Amarulabonbons heb gespot. Maar goed het was warm en pijn in de buik en dus niet gekocht, kwam nog wel... nu dus spijt want nergens meer in de schappen... In Kruger verklaarden ze Marieke gewoon voor gek dat ze er naar vroeg, Amarula was drank, geen chocolade!
Maar goed, nu het serieuze Afrika-werk zegmaar...
Vrijdag dus door ma en Saar afgezet op Schiphol (ma had weer eens een ui in haar zak..hihi) en ik trof er gelijk Marieke. Snel tassen afgooien en een bakkie doen. Helaas 2 uur vertraging, ons toestel was uitgevallen en we moesten dus met een toestel wat net uit Suriname terug was. Al wachtende kwamen Geert en Marlie langslopen. Reageerden heel verbaasd mij te zien en nog verbaasder dat ik bij hen in de groep zat!!
Vlucht zelf ging lekker, maar later aangekomen en dus niet in de tenten maar in lodges geslapen... dit waten gewone tuinhuisjes en de nacht was errug koud!!
Het vroor gewoon en allemaal kwamen we stijf bevroren ons mandje uit... Ik moet zeggen dat ik het alleen ooit in Zimbabwe kouder heb gehad, maar dit was geen lekkere start!! Maar de volgende dag naar Kruger en rijdend naar de campsite in Kruger spotte Ilse gewoon al een luipaard!! We hebben haar meteen tot opperspotter benoemd!!
Eergister dus een hele dag gamedriven in Kruger: op de buffel na de hele big five al gezien en het totaal aantal luipaarden staat nu op 4!! We waren in kleine groepjes met kleine autootjes. 's avonds met z'n allen in een grote safari auto. En we begonnen maar even met het 5e luipaard!! Hij had net een impala gevangen en sleepte die de boom in: SUPER!!! Nadat het helemaal donker was ging onze gids zoeken naar de buffel om onze big five (olifant, buffel, luipaard, leeuw en neushoorn) op 1 dag compleet te maken. Maar we zagen "alleen maar" leeuwen, het 6e luipaard en een groep hyena's! Hij dus weer doorrijden voor de buffel, staan we midden tussen de olifanten, helemaal kicken, gaat ie weer verder rijden!! hahaha Uiteindelijk geen buffel meer gezien, maar wel een super gamedrive!!!
Leuk nieuw feitje wat ik nog hoorde over de gnoes.. ze kunnen goed ruiken, horen en zien en bemerken dus snel gevaar en gaan rennen. Alleen 1 probleempje... hun korte termijngeheugen is niet echt super dus ze stoppen vrij snel weer met rennen, omdat ze niet meer weten waarom ze op de vlucht waren!! ;-)
Gister gingen we op weg naar de warmwaterbronnen, maar zoals het op een kampeersafari betaamd... een kapotte truck. Marieke, Geert, Marlie en ik gingen een stuk lopen langs de weg, omdat ik een winkelcentrum (sorry Geert... Geert zou zeggen dat we een cultureel centrum zochten) meende te hebben gezien.
Kennelijk had ik een winkelcentrum gezien en toen weer geslapen, want we zagen niets. Hoewel... we kwamen wel bij een rehabilitatiepark voor wilde dieren. Wij daar aan het hek vragen voor een rondleiding ofzo en dat was mogelijk. Maar het eerste wat die man vroeg was hoe wij in godsnaam te voet daar terecht kwamen! Wij het uitleggen en wij antwoord op onze vraag. Leek ons een goed idee om de middag door te komen... De groep vond het ook dus die middag daar geweest. We hebben bij roofvogels in de kooi gestaan en door prikkeldraad konden we leeuwen en een luipaard aanrakken, gaaf! Overal was het verhaal dat ze teveel aan mensen gewend waren, waardoor ze niet meer terug konden in het wild. Normaal ben ik allergisch voor dit soort verhalen, maar hier voelde het echt goed en het leek echt op zo'n opvangcentrum wat je op tv ziet. Ineens werden we voorgesteld aan Humphrey... dit was een nijlpaartje van 8 maanden die daar met 2 dagen oud was gekomen. Hij scharrelde daar gewoon rond op het terrein!! Die dus ook even aan kunnen raken. Als bonus van ons bezoek hebben ze een cheetah uit de kooi gehaald en konden we die ook aaien. Klinkt allemaal erg nep enzo, maar ik vond het echt super! Leuke lui en vertelden erg leuk over de beesten. Door het stranden kregen we weer een maaltijd van de organisatie en dat was in een supermooi complex, waar we ook de tenten opgezet hebben. Vanmorgen zijn we om 5 uur vertrokken om toch vandaag in Bulawayo aan te komen en weer het normale programma te gaan volgen.
De reisleider is Hercules (in het begin ben ik van Mercurius tot aan Neptunes gegaan om zijn naam te onthouden, maar hij zit er nu in!). De groep is groot, maar wel heel gezellig.
Groetjes,
Mier
xxx

• 05 September 2006 - 15:29

Ien:

Superdesuper!
    BOFKONT!
    En nu maar Amarulabonbonsdriven!!!
    Blijf GENIETEN!!!
    Weten jullie dat de krokodillenhunter (Austr.) dood is??? :-(

• 05 September 2006 - 19:05

Nicolette:

Ik ben nu al nieuwsgierig naar je foto's!
    (Jij ook naar mijn 'wadden zeehonden"?)
    Leuk om zo iets van je te lezen, véél plezier verder! O, ja.... ga maar niet duiken tussen de pijlstaart roggen hoor!
    Véél te gevaarlijk!
    Adios!

• 05 September 2006 - 19:13

Sara:

Heej,
    Leuk dat je al zo veel dingen gezien hebt ik ga vaker kijken!! Hopelijk omt er nog heel veel meer leuk nieuws :-).
    Dikke kus saar 8)

• 05 September 2006 - 19:19

Sara:

Oeps iets vergeten...
    Het staat er al maar ik wil het toch nog ff zeggen.
    Die Australische kroko en slangen vanger Steve Irwin is doodgestoken door een pijlstaartrog (zijn niet gevaarlijk).
    Nog een kus Saar

• 05 September 2006 - 20:20

Pa En Ma:

Het is weer helemaal AFRIKA in woord en de beelden zullen er ook wel weer niet om gaan liegen.
    We kunnen ons nog steeds geen voorstelling van geven dat de nachten zo koud zijn.Mocht je een verjaardagskado vinden......Dikke zoen

• 06 September 2006 - 05:57

Indogal:

Hola Miranda,
    Een fantastisch begin van je vakantie! Ik benijd je hoor. In 1999 was ik in Zuid-Afrika, maar heb in de hele periode minder animals gezien dan jij op je eerste gamedrive.
    Geniet er maar van!

• 06 September 2006 - 11:42

Yvonne:

Gamedrive? uhh, is dat een soort drive by? Jeetje MIER,je gaat toch niet op die olifanten schieten?!!
    Leuk om je weer zo enthousiast te horen over die wilde dieren. Wij zijn zaterdag in Beeksebergen geweest dus ik begrijp precies wat je voelt. Hihihi!! Veel plezier nog! X

• 06 September 2006 - 11:49

Kristel&Jeroen:

Hoeveel luipaarden?Daar hebben we vorig jaar zoveel moeite voor moeten doen..En dan geen buffel tegenkomen,terwijl je die vorig jaar overal zag!Het klinkt in ieder geval weer geweldig..
    Geeft niets hoor Geert dat jullie naar een winkelcentrum op zoek waren ipv een cultureel centrum!Nog niet gewond geraakt door een of andere speer of windhoos?Haha, succes ermee!

• 06 September 2006 - 20:18

Astrid/roxanne:

wat spannend allemaal.
    is de reisleider hercules net zo ondeugend als onze wadloop gids?
    wij volgen je!!
    veel plezier nog.
    groeten, as,rox,bo,go.

• 06 September 2006 - 21:16

Peter En Diana:

Wat leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven zo va de andere kant van de wereld. We zullen je blijven volgen.Groetjes en geniet er maar van.

• 07 September 2006 - 18:12

Angelo En A-M:

Wat !!!!!!!!!! 6 Luipaarden, we zijn jaloers. Hier in Canada hebben we alleen nog zeehonden, 1 visarend en eekhoorntjes gezien. Maar we moeten geduld hebben want over een paar dagen gaan we op Grizzly excursie en volgende week naar de zwarte beer en orka's. Tis heel anders dan Afrika hier maar ook enorm mooi en megagroot. Geniet ervan en tot online ! Liefs A&A uit Vancouver Island, Canada.

• 07 September 2006 - 20:01

Frouke & Volker & Merijn:

Miranda,....
    zo in 1 woord heerlijk genieten dus!! Geweldig om dat enthousiasme van jou te lezen!!
    Nog heel veel pret tussen de wilde beesten!!
    Liefs,
    Frouke, Volker en Merijn

• 08 September 2006 - 06:17

Petra Van Der Laarse:

Hoi mier,

Je geniet er lekker van he? Maak maar mooie foto's.
    Groetjes Petra

• 08 September 2006 - 09:30

Saar En Tess:

heej tes en ik vinden je site echt heel leuk en ik ga hem aan de klas laten zien ;-0
    dikke kus van ons

• 09 September 2006 - 15:18

San:

zit ff op andere pc dus kort bericht. Het klinkt allemaal super daar! Genieten maar dus. doe marlie en geert ook de groetejs van mij en marieke natuurlijk. Leef/lees erg met jullie mee :-)
    veel liefs !!

• 11 September 2006 - 11:20

Annemarie:

Lieve Mier! Geweldig weer die eerste verslagen. Vroeg gisteren toevallig aan Robin 'hoe zou Mier het hebben'; goed dus of beter gezegd helemaal toppiejobbie!! (Misschien een beetje koud in het begin, maar dat mag de pret niet drukken!)Helemaal leuk toch een nijlpaardje van 8 maanden en een cheetah aaien. Niks nep, ze waren toch echt? Leuk verhaal ook over de gnoes. Kijk weer uit naar je foto's, vooral van een olifant, leeuw, tijger, giraf en zebra. Dat zijn nl. Tim's favorieten. Als het mag wil ik er graag een paar uitzoeken voor Tim om in te lijsten.
    Nou wijffie, zorg goed voor jezelf! Wij leven hier onwijs met je mee.
    Dikke kus van Tim en knuffels van ons!
    Groetjes, Annemarie
    PS : Wel nog je best blijven doen voor de Amarula bonbons he! Niet alleen ons lekker maken. En anders maar gewoon de drank, je moet dan toch wat...

Miranda

Reisomschrijving : http://www.shoestring.nl/www/index.php?m=brochure&selectie1=2&reiscode=GRSSZA Mijn eigen site : http://www.mierenzo.nl/ ROUTE: Zuid Afrika Vr 1 sept: Amsterdam -> Pretroria Za 2 sept: Pretoria --> Kruger NP Zo 3 sept: Kruger NP Ma 4 sept: Kruger NP -> Tshipise Zimbabwe Di 5 sept: Tshipise -> Bulawayo Wo 6 sept: Bulawayo Do 7 sept: Bulawayo -> Victoria Falls Vr 8 sept: Victoria Falls Botswana Za 9 sept: Victoria Falls -> Kasane Zo 10 sept: Kasane -> Maun Ma 11 sept: Okavango Delta Di 12 sept: Okavango Delta Namibië Wo 13 sept: Maun -> Buitepos Do 14 sept: Buitepos -> Waterbergplateau Vr 15 sept: Waterbergplateau-> Etosha NP Za 16 sept: Etosha NP Zo 17 sept: Etosha NP Ma 18 sept: Etosha NP -> Damaraland Di 19 sept: Damaraland -> Swakopmund Wo 20 sept: Swakopmund Do 21 sept: Swakopmund -> Sesriem Vr 22 sept: Sesriem Za 23 sept: Sesriem -> Fish River Canyon Zo 24 sept: Fish River Canyon -> Oranjerivier Zuid Afrika Ma 25 sept: Oranjerivier --> Kaapstad Di 26 sept: Kaapstad Wo 27 sept: Kaapstad Do 28 sept: Kaapstad Vr 29 sept: Kaapstad Za 30 sept: Amsterdam

Actief sinds 11 Aug. 2006